SPLETNA STRAN JE TRENUTNO V FAZI PRENOVE - USKLADITVE Z AKTUALNO, SPREMENJENO ZAKONODAJO!
Prosimo, da navedeno upoštevate pri uporabi tekstov na tej strani.
Funkcionalni ekosistemi in podnebje, ter čisto in zdravo okolje, ki je zmožno vzdrževati človeško življenje, so nujni pogoji uživanja temeljnih človekovih pravic, kot so pravica do življenja, zdravja, vode, hrane in ustreznih življenjskih pogojev.
Uveljavljanje pravice do zdravega življenjskega okolja je ključno v prizadevanjih za blažitev podnebnih sprememb, zmanjševanje izgube biotske raznovrstnosti in omejevanje onesnaževanja.
Ravnajmo odgovorno, s spoštovanjem do narave in ljudi, v skupno dobro sedanjih in bodočih generacij.
Tukaj boste našli pojasnila o ureditvah varstva okolja in urejanja prostora, postopkih, v katere se lahko vključite in možnih pravnih sredstvih, z vsemi konkretnimi napotki. Ta celovit okoljski pravni priročnik/pripomoček? je namenjen vsem, ki se ukvarjate z varovanjem okolja, narave, prostora ali blaženjem podnebnih sprememb, da se boste lahko pravočasno in argumentirano vključili v postopke in uspešno zagovarjali vrednote, za katere se zavzemate. Za dodatna pojasnila v konkretni situaciji se obrnite na Zeleno svetovalnico.
POSTOPEK PROSTORSKEGA NAČRTOVANJA
Pravna podlaga: Zakon o urejanju prostora ZUreP-284. člen, 95. člen, če gre za združen postopek
Pristojni organ: Ministrstvo za okolje in prostor (MOP)
Pojasnilo: postopek DPN se začne s pobudo, njeno popolnost preveri MOP, nosilci urejanja prostora podajo smernice. Več
Pravna podlaga: ZUreP-285. in 86. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: prejete smernice se analizirajo, pobudnik prirpavi načrt sodelovanja javnosti ter časovni načrt postopka. Pripravi se sklep o izvedbi DPN, ki ga sprejme vlada. Objavi se v PIS. Več
Pravna podlaga: ZUreP-287. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: pripravi se študija variant – podrobneje se načrtujejo in vrednotijo variante, ki so s sklepom določene kot izvedljive; če ni možno najti izvedljive variante se izvede postopek prevlade javne koristi. Predlaga se najustreznejša varianta (če gre za združeni postopek (glej DPN z izdajo celovitega dovoljenja) je del študije tudi osnutek Uredbe o najustreznejši varianti). Več
Pravna podlaga: ZUreP-288. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: študija variant se objavi in državni in lokalni nosilci urejanja prostora podajo svoje pripombe v roku 30 dni. Pripravljalec načrta in pobudnik se opredelita do pripomb v roku 60 dni. Interesi se uskladijo, dopolnjen predlog najustreznejše variante, študija in okoljsko poročilo se objavijo. Več
POSTOPKI VARSTVA OKOLJA
Pravna podlaga: Zakon o varstvu okolja ZVO-140. člen, Zakon o ohranjanju narave ZON101. člen, Zakon o urejanju prostora ZUreP-218. in 84. člen, Uredba o merilih za ocenjevanje verjetnosti pomembnejših vplivov izvedbe plana, programa, načrta ali drugega splošnega akta in njegovih sprememb na okolje v postopku celovite presoje vplivov na okolje.
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: v okviru podajanja smernic nosilec pristojen za celovito presojo vplivov na okolje in presojo sprejemljivosti in drugi nosilci urejanja prostora oddajo mnenje ali je potrebno izvesti celovito presojo vplilvov na okolje (CPVO) oziroma presojo sprejemljivosti (PS). Več
Pravna podalga: ZUreP-285. člen, ZVO-140. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: sprejme se odločitev ali je potrebno izvesti CPVO oziroma presojo sprejemljivosti vplivov na naravo ter kakšen naj bo obsg okoljskega poročila. Več
Pravna podlaga: ZUreP-287. člen, ZVO-141., 55. člen, ZON101. do 101.c člena Uredba o okoljskem poročilu in podrobnejšem postopku celovite presoje vplivov izvedbe planov na okolje, Pravilnik o presoji sprejemljivosti vplivov izvedbe planov in posegov v naravo na varovana območja
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: pripravljavec plana, za katerega se izvede CPVO, mora pred izvedbo CPVO zagotoviti okoljsko poročilo, v katerem se opredelijo, opišejo in ovrednotijo vplivi izvedbe plana na okolje in možne alternative. Okoljsko poročilo je tako dokument, v katerem se opredelijo, opišejo in ovrednotijo pomembni vplivi izvedbe plana na okolje, ohranjanje narave, varstvo človekovega zdravja in kulturne dediščine. Več
Pravna podlaga: ZUreP-288. člen, ZVO-143. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: nosilci presoj vplivov na okolje se v roku 30 dni opredelijo do ustreznosti okoljskega poročila, če še niso. Presojajo se morebitni čezmejni vplivi. Če se izivede združen postopek se opredelijo tudi do sprejemljivosti vplivov najustreznejše variante na okolje.
Če se nadaljuje postopek v združenem postopku (glej DPN z izdajo celovitega dovoljenja) se opredelijo tudi do sprejemljivosti vpivov izvedbe najustreznejše variante na okolje. Več
SODELOVANJE JAVNOSTI IN PRAVNA SREDSTVA
Pravna podlaga: Zakon o urejanju prostora (ZUreP-284. člen)
Pojasnilo: pobuda vsebuje tudi načrt sodelovanja javnosti. Javnosti se omogoči dajanje predlogov in pripomb na javno razgrnjeno pobudo v roku, ki ni krajši od 30 dni. Več
Pravna podlaga: ZUreP-285. člen, ZVO-140. člen
Pojasnilo: del sklepa o izvedbi DPN je načrt sodelovanja javnosti, ki se sprejme s sklepom. Zoper sklep ni posebnega pravnega sredstva. Z javnim naznanilom na svetovnem spletu ministrstvo obvesti tudi javnost, ali bo za plan izvedena celovita presoja vplivov na okolje. Več
Pravna podlaga: ZUreP-287. člen
Pojasnilo: pripravljavec in pobudnik lahko med pripravo študije variant organizirata posvete, delavnice ali na drug način vključita javnost v njeno pripravo. Več
Pravna podlaga: ZUreP-288. člen, ZVO-143. člen
Pojasnilo: javnost v roku 30 dni od javne objave lahko poda predloge in pripombe; v tem času se izvede tudi javna obravnava. Več
Pravna podlaga: ZUreP-289. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: na podlagi dopolnjene študije variant in predloga najustreznejše variante se izdelajo morebitne podrobnejše idejne rešitve in dodatne strokovne podlage. Pripravi se predlog DPN, ki se objavi v PIS. Državni in lokalni NUP podajo svoja mnenja. Več
Pravna podlaga: ZUreP-290., 91.,92. člen
Pristojni organ: Vlada RS
Pojasnilo: DPN se sprejme z Uredbo. Služi kot podlaga za pridobitev gradbenega dovoljenja. Manjše spremembe se sprejmejo po krajšem postopku. Več
Pravna podlaga: ZUreP-289. člen, ZVO-146. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: Na podlagi mnenj nosilcev, ki presojajo vplive, MOP v 15 dneh sperjme odločitev ali so vplivi izvedbe DPN sperjemljivi (okolje/narava). Več
Pravna podlaga: Uredba o okoljskem poročilu in podrobnejšem postopku celovite presoje vplivov izvedbe planov na okolje, Pravilnik o presoji sprejemljivosti vplivov izvedbe planov in posegov v naravo na varovana območja
Pristojni organ. MOP
Če bi bilo potrebno za spremembo DPN izvesti celovito presojo vplivov na okolje/naravo, se spremembe ne smejo izvesti po kratkem postopku. Več
Pravna podlaga: ZVO-146. člen
Pojasnilo: Zoper odločitev o vplivih izvedbe DPN na okolje so možna pravna sredstva pod določenimi pogoji. Več
Pravna podlaga: ZUreP-258. člen, Zakon o upravnem sporu
Pojasnilo: Zoper (DPN) je mogoč upravni spor, tožbo lahko vloži oseba, ki vlaga tožbo zaradi varstva svojih pravic in pravnih koristi ali nevladna organizacija, ki ima aktiven status delovanja v javnem interesu na področju urejanja prostora, varstva okolja, ohranjanja narave ali varstva kulturne dediščine. Več
Pravna podlaga: ZUreP-293, 94. člen
Pristojni organ: Vlada RS
Pojasnilo: Na podlagi dopolnjene študije variant se pripravi predlog izbora najustreznešje variante (v postopku priprave lahko sedeluje tudi Komisija za prostorski razvoj. Najustreznejša varianta se izbere z uredbo. Več
Pravna podlaga: ZUreP-295., 96., 98. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: Pobudo poda investitor. MOP preveri popolnost pobude in popolno pobudo objavi v PIS. Postopek pobude in sklepa o pripravi dokumentacije se lahko preskoči, če investitor sam zagotovi pripravljeno dokumentacijo ter vključitev nosilcev urejanja prostora in javnosti kot to zahteva postopek s pobudo. Več
Pravna podlaga: ZUreP-297. člen, 134. do 140. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: organ na podlagi prejetih mnenj sprejme sklep o pripravi dokumentacije in ga javno objavi. Po izdaji sklepa, ministrstvo na predlog investitorja predlaga vladi sprejetje začasnih ukrepov za zavarovanje urejanja prostora. Ministrstvo do izdaje celovitega dovoljenja spremlja pripravo občinskih prostorskih aktov na območju DPN ali predlaga vladi, da prepove ali omeji sprejemanje ali spreminjanje teh. Več
Pravna podlaga: ZUreP-298. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: investitor pripravlja dokumentacijo. Za usklajevanje interesov se lahko skliče posvet z nosilci urejanja prostora. Če pri tem ni mogoče najti izvedljive podrobne prostorske ali projektne rešitve se izvede postopek prevlade javne koristi. Več
Pravna podlaga: ZUreP-293. člen, ZVO-146. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: ministrstvo na podlagi mnenj nosilcev urejanja prostora odloči o sprejemljivosti vpivov izvedbe najustreznejše variante na okolje oziroma o presoji sprejemljivosti. Več
Pravna podlaga: ZUreP-296. člen, ZVO-151a., 51b. člen, ZON (101e., 105a. člen), Uredba o posegih v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje, Pravilnik o presoji sprejemljivosti vplivov izvedbe planov in posegov v naravo na varovana območja
Pristojni organ: ARSO
Pojasnilo: na podlagi mnenj nosilcev urejanja prostora, ki sodelujejo pri presoji vplivov na okolje organ odloči ali je poterbno izvesti presojo vplivov na okolje ali presojo sprejemljivosti ter določi obseg in natančnost informacij poročila o vplivih na okolje. Več
Pravna podlaga: ZUreP-297. člen
Pojasnilo: Za izdajo sklepa o pripravi dokumentacije mora biti odločitev o PVO ali PS pravnomočna. Več
Pravna podlaga: ZUreP-298. člen, ZVO-154., 55. člen
Uredba o vsebini poročila o vplivih nameravanega posega na okolje in načinu njegove priprave, Pravilnik o presoji sprejemljivosti vplivov izvedbe planov in posegov v naravo na varovana območja
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: pripravlja se tudi dokumentacija za poročilo o vplivih na okolje ali poročilo o presoji sprejemljivosti. Več
Pravna podlaga: ZVO-146. člen
Pojasnilo: Zoper odločitev so vplivih izvedbe DPN na okolje so možna pravna sredstva pod določenimi pogoji. Več
Pravna podlaga: ZUreP-295., 96. člen, ZVO-151a. člen
Pojasnilo: Pobuda za pripravo dokumentacije vsebuje tudi osnutek načrta sodelovanja javnosti. Pobuda se javno razgrne za 30 dni, javnost lahko daje pripombe. MOP in investitor lahko organizirata posvete, delavnice ali na drug način vključita javnost.
Zoper odločitev, da PVO ni potrebna, se lahko poleg nosilca posega, pritoži tudi NVO s statusom v javnem interesu na področju varstva okolja. Več
Pravna podlaga: ZUreP-297. člen
Pojasnilo: sklep o pirpravi dokumentacije vsebuje tudi aktivnosti v zvezi s sodelovnjem javnosti. Sklep se javno objavi v PIS. Več
Pravna podlaga: ZUreP-298. člen
Pojasnilo: investitor v skladu s sklepom o pripravi dokumentacije organizira posvete, delavnice ali na drug način vključi javnost v pripravo. Več
POSTOPEK IZDAJE CELOVITEGA GRADBENEGA DOVOLJENJA
Pravna podlaga: ZUreP-299. do 105. člen,
Gradbeni zakon35. do 49. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: Investitor predloži ministrstvu vlogo in pripravljeno dokumentacijo, ki se objavita v PIS. Nosilci urejanja prostora podajo svoja mnenja v postopku dovoljevanja graditve in v 30 dneh od objave preverijo ustreznost vloge in podajo mnenje. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2100. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: na podlagi popolne vloge in mnenj nosilcev urejanja prostora MOP pripravi osnutek celovitega dovoljenja, ki ga skupaj z vlogo in mnenji javno objavi v PIS. O javni objavi se obvestijo udeleženci postopka izdaje celovitega dovoljenja. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2102. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: investitor dopolni dokumentacijo in pojasni, kako so bile upoštevana mnenja nosilcev urejanja prostora in predlogi javnosti in stranskih udeležencev. MOP pripravi predlog celovitega dovoljenja in predlog Uredbe o varovanem območju, ki se objavita v PIS, o objavi pa se obvestijo udeleženci postopka Več
Pravna podlaga: ZUreP-2103, 104. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: Vlada sprejme celovito dovoljenje in uredbo o varovanem območju. Več
POSTOPKI VARSTVA OKOLJA
SODELOVANJE JAVNOSTI IN PRAVNA SREDSTVA
Pravna podlaga: ZUreP-2100. člen, GZ36. člen
Pojasnilo: iz vloge mora biti razvidno, kako je investitor izvedbe načrtovane prostorske ureditve v pripravo dokumentacije vključil javnost. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2101. člen, GZ36., 38. in 39. člen
Pojasnilo: v roku, ki ne sme biti krajši od 30 dni javnost daje pripombe na osnutek celovitega dovoljenja. V tem času se izvede javna obravnava. MOP bo v pozivu pozval tudi morebitne stranske udeležence, da priglasijo svojo udeležbo. V postopek se lahko vključijo stranski udeleženci, ki se lahko udeležujejo postopka izdaje gradbenega dovoljenja. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2102. člen
Pojasnilo: Če spremembe dokumentacije vplivajo na že izdana mnenja ali izjave stranskih udeležencev, se po potrebi v 30 dneh od objave pridobijo nova mnenja ali izjave. Več
Pravna podlaga: ZUreP-258., 99. člen, GZ58. člen, Zakon o upravnem sporu
Pojasnilo: Zoper celovito dovoljenje je možen upravni spor v 30 dneh za vložitev tožbe na Upravno sodišče. To možnost imajo investitor in stranski udeleženci, ki so pravilno priglasili svojo udeležbo.
Zoper uredbo o varovanem območju pa je možen upravni spor v treh mesecih z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče). Več
Pravna podlaga: ZUreP-258., 99. člen,
GZ47. člen, Zakon o upravnem sporu
Pojasnilo: Zoper celovito dovoljenje je možen upravni spor (30 dni za tožbo na Upravno sodišče). To možnost imajo investitor in stranski udeleženci, ki so parvilno priglasili svojo udeležbo.
Zoper uredbo o varovanem območju pa je možen upravni spor v treh mesecih s tožbo na Upravno sodišče. Več
POSTOPEK IZDAJE CELOVITEGA GRADBENEGA DOVOLJENJA
Pravna podlaga: ZUreP-299. do 105. člen, GZ50. do 59. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: Investitor predloži ministrstvu vlogo in pripravljeno dokumentacijo, ki se objavita v PIS. Vlogi mora biti priloženo tudi poročilo o vplivih na okolje. Nosilci urejanja prostora podajo svoja mnenja v postopku dovoljevanja graditve MOP in nosilci urejanja prostora v 30 dneh od objave preverijo ustreznost vloge in podajo mnenje. Obvestijo se udeleženci postopka izdaje celovitega dovoljenja. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2100. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: na podlagi popolne vloge in mnenj nosilcev urejanja prostora MOP pripravi osnutek celovitega dovoljenja, ki ga skupaj z vlogo in mnenji javno objavi v PIS. O javni objavi se obvestijo udeleženci postopka izdaje celovitega dovoljenja. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2102. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: investitor dopolni dokumentacijo in pojasni, kako so bile upoštevana mnenja nosilcev urejanja prostora in predlogi javnosti in stranskih udeležencev. MOP pripravi predlog celovitega dovoljenja in predlog Uredbe o varovanem območju, ki se objavita v PIS, o objavi pa se obvestijo udeleženci postopka Več
Pravna podlaga: ZUreP-2103, 104. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: Vlada sprejme celovito dovoljenje in uredbo o varovanem območju. Več
POSTOPKI VARSTVA OKOLJA
Pravna podlaga: ZUreP-2100. člen
GZ51. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: Nosilci urejanja prostora, ki sodelujejo pri presoji vplivov na okolje se v mnenjih opredelijo do sprejemljivosti vplivov posega na okolje. Več
SODELOVANJE JAVNOSTI IN PRAVNA SREDSTVA
Pravna podlaga: ZUreP-2100. člen
Pojasnilo: iz vloge mora biti razvidno, kako je investitor izvedbe načrtovane prostorske ureditve v pripravo dokumentacije vključil javnost. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2101. člen, GZ36., 38., 50, 54. člen
Pojasnilo: v roku, ki ne sme biti krajši od 30 dni javnost daje pripombe na osnutek celovitega dovoljenja in poročilo o vplivih na okolje. V tem času se izvede javna obravnava. MOP v javno objavi pozove tudi morebitne stranske udeležence, da priglasijo svojo udeležbo. V postopek se lahko vključijo stranski udeleženci, ki se lahko udeležujejo postopka izdaje integralnega gradbenega dovoljenja. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2102. člen
Pojasnilo: Če spremembe dokumentacije vplivajo na že izdana mnenja ali izjave stranskih udeležencev, se po potrebi v 30 dneh od objave pridobijo nova mnenja ali izjave. Več
Pravna podlaga: ZUreP-258., 99. člen, GZ58. člen
Zakon o upravnem sporu
Pojasnilo: Zoper celovito dovoljenje je možen upravni spor v 30 dneh za vložitev tožbe na Upravno sodišče. To možnost imajo investitor in stranski udeleženci, ki so pravilno priglasili svojo udeležbo.
Zoper uredbo o varovanem območju pa je možen upravni spor v treh mesecih z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče). Več
POSTOPEK PROSTORSKEGA NAČRTOVANJA
Pravna podlaga: Zakon o urejanju prostora ZUreP-2za OPN 108. člen; za OPPN 118. in 19. člen in smiselna uporaba določb za OPN; 123. do 125. člen za spremembe, Za Odlok o urejanju podobe naselij in krajine 120 in 121. člen
Pristojni organ: občina
Pojasnilo: pred sprejemom odločitve o pripravi ali spremembi OPN na podlagi stanja in potreb v prostoru občina pripravi izhodišča, s katerimi opredeli namen, ključne vsebinske predloge, potrebne investicije v infrastrukturo in okvirne roke. Več
Pravna podlaga: ZUreP-253. člen, za OPN 110. člen; za OPPN 117. člen
Pristojni organ: župan, Ministrstvo za okolje in prostor (MOP)
Pojasnilo: na podlagi izhodišč župan sprejme sklep o pripravi ali spremembi OPN. Sklep in izhodišča se javno objavijo v PIS. Pred objavo sklepa Ministrstvo za okolje in prostor v 7 dneh preveri, če je pripravljen v predpisani obliki. Na poziv občine državni nosilci urejanja prostora v 30 dneh podaj konkretne smernice. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2111. člen
Pristojni organ: občina
Pojasnilo: to je bistvena vsebinska faza postopka sprejema OPN, kjer se zberejo vsi strokovni podatki in soočijo ter uskladijo različni interesi. Osnutek OPN občina objavi v PIS, o čemer obvesti nosilce urejanja prostora in jih pozove, da v roku 30 dni podajo mnenje. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2112. člen
Pristojni organ: občina
Pojasnilo: po pridobitvi mnenj in odločitev v fazi priprave osnutka OPN občina dopolni osnutek, zatem ga javno objavi in razgrne. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2114. člen
Pristojni organ: občina
Pojasnilo: občina na podlagi stališč do pripomb in predlogov javnosti in usklajevanja z nosilci urejanja prostora pripravi predlog OPN, ki ga javno objavi v PIS in obvesti nosilce urejanja prostora ter jih pozove, da v roku 30 dni podajo mnenje. V primeru negativnega mnenje se izvede postopek prevlade javne koristi. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2115. člen
Občina: občina, MOP
Pojasnilo: na podlagi mnenj občina pripravi usklajen predlog in ga posreduje MOP, ki v 30 dneh preveri ustreznost OPN in ga s sklepom potrdi. Po potrditve ga občina sprejme z odlokom in pošlje MOP, ki ga objavi v PIS. Več (13)
POSTOPKI VARSTVA OKOLJA
Pravna podlaga: ZUreP-218. in 110. člen, ZVO-140. člen, Zakon o ohranjanju narave ZON101. člen, Uredba o merilih za ocenjevanje verjetnosti pomembnejših vplivov izvedbe plana, programa, načrta ali drugega splošnega akta in njegovih sprememb na okolje v postopku celovite presoje vplivov na okolje.
Pristojni organ: občina
Pojasnilo: občina posreduje sklep z izhodišči nosilcem urejanja prostora, ki sodelujejo pri celoviti presoji vplivov na okolje, da v roku 30 dni podajo mnenje o verjetnosti pomembnejših vplivov OPN na okolje: ali naravo. Na tej podlagi MOP v 21 dneh odloči, ali je treba izvesti celovito presojo vplivov na okolje (CPVO) ali presojo sprejemljivosti (PS). Več
Pravna podlaga: ZUreP-2111. člen, ZVO-141. člen, ZON101 do 101c. člena, Uredba o okoljskem poročilu in podrobnejšem postopku celovite presoje vplivov izvedbe planov na okolje, Pravilnik o presoji sprejemljivosti vplivov izvedbe planov in posegov v naravo na varovana območja
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: če je MOP odločil, da je izdelava CPVO potrebna, se pripravi okoljsko poročilo, ki se objavi v PIS, nosilci urejanja prostora, ki sodelujejo pri CPVO pa podajo mnenje o sprejemljivosti vplivov na okolje. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2112. člen, ZVO-143. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: morebiti dopolnjeno okoljsko poročilo se skupaj z dopolnjenim osnutkom OPN javno objavi v PIS in javno razgrne. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2114. člen, ZVO-146. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: okoljsko poročilo se skupaj s predlogom OPN javno objavi v PIS. Na podlagi mnenj o sprejemljivosti vplivov na okolje MOP ugotovi, ali so vplivi OPN na okolje sprejemljivi. Več
VKLJUČEVANJE JAVNOSTI IN PRAVNA SREDSTVA
Pravna podlaga: ZUreP-2″>ZUreP-211. in 108. člen
Pristojni organ: občina
Pojasnilo: izhodišča se oblikujejo ob sodelovanju udeležencev urejanja prostora in (tudi zainteresirane javnosti). Ves čas priprave se OPN vodi in po sprejemu objavi v PIS. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2110. člen, ZVO-140. člen
Pojasnilo: sklep o pripravi ali spremembi OPN vsebuje načrt vključevanja javnosti in navedbo nosilcev urejanja prostora, ki bodo pozvani za podajo mnenj. Z javnim naznanilom na svetovnem spletu MOP obvesti tudi javnost, ali bo za OPN ali OPPN izvedena CPVO. Več
Pravna podlaga: ZUreP-211. in 111. člen
Pojasnilo: v okviru priprave osnutka OPN se izvedejo javni posveti, delavnice ali drugi načini sodelovanja za javnostjo. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2112. člen, ZVO-143. člen
Pojasnilo: javnost lahko podaja predloge in pripombe na osnutek OPN in okoljskega poročila v roku, ki ni krajši od 30 dni. Obvezno se izvede tudi javna obravnava razgrnjenih gradiv. Nevladna organizacija s statusom v javnem interesu na področju urejanja prostora, varstva okolja, ohranjanja narave ali varstva kulturne dediščine bo lahko vložila tožbo zoper sprejet izvedbeni prostorski akt v upravnem sporu le, če je v javni razpravi podala tudi pripombe. Občina preuči predloge in pripombe, do njih zavzame stališče, ki ga javno objavi v PIS in na krajevno običajen način. Več
Pravna podlaga: ZVO-146. člen
Pojasnilo: zoper odločitev o vplivih izvedbe OPN na okolje so možna pravna sredstva pod določenimi pogoji. Več
Pravna podlaga: ZUreP-258. člen
Zakon o upravnem sporu
Pojasnilo: zoper sklep, s katerim MOP potrdi ali zavrne predlog OPN ni dovoljen upravni spor. Je pa mogoč upravni spor zoper OPN kot prostorski izvedbeni akt, ki ga lahko pod določenimi pogoji sproži oseba, zaradi varstva svojih pravic in pravnih koristi, nevladna organizacija s statusom v javnem interesu na področju urejanja prostora, varstva okolja, ohranjanja narave ali varstva kulturne dediščine in državno pravobranilstvo v 3 mesecih od uveljavitve OPN. Več (14)
POSTOPEK GRADBENEGA DOVOLJENJA
Pravna podlaga: Gradbeni zakon (GZ) 7. in 34. člen
Pristojni organ: upravna enota ali Ministrstvo za okolje in prostor (MOP).
Pojasnilo: Investitor lahko za gradnjo zahtevnega ali manj zahtevnega objekta vloži zahtevo za izdajo predodločbe, s katero organ odloči glede izpolnjevanja določenih pogojev za bodoče gradbeno dovoljenje. Pridobitev predlodločbe ni pogoj za izdajo gradbenega dovoljenja, odločitve in pogoji izdane predodločbe pa so pri odločanju o gradbenem dovoljenju obvezujoči. Za postopek izdaje se smiselno uporabljajo določila o postopku izdaje gradbenega dovoljenja. Več
Pravna podlaga: GZ35. in 49. člen
Pristojni organ: upravna enota ali MOP.
Pojasnilo: zahtevo za izdajo gradbenega poda investitor za novogradnjo, rekonstrukcijo ali spremembo namembnosti (razen za enostaven ali začasen objekt ali izvrševanje inšpekcijskega ukrepa). Več
Pravna podlaga: GZ41., 42., 43. in 49. člen
Pristojni organ: upravna enota ali MOP.
Pojasnilo: obvezno se izvede le v določenih primerih (tudi neusklajena in nejasna mnenja) zaradi boljše ugotovitve dejanskega stanja. Možen je tudi skrajšani ugotovitveni postopek. Več
Pravna podlaga: GZ43. do 46. člen
Pristojni organ: upravna enota ali MOP.
Pojasnilo: pristojni organ izda gradbeno dovoljenje, če so izpolnjeni določeni pogoji. Gradbeno dovoljenje neha veljati, če investitor v roku 5 let ne prijavi gradnje. Več
POSTOPKI VARSTVA OKOLJA
Pravna podlaga: GZ112., 31., 34. in 40. člen Zakon o varstvu okolja
ZVO-151a in 51b. člen, Uredba o posegih v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje
Pristojni organ: ARSO.
Pojasnilo: investitor mora zaprositi za izdajo predhodne odločitve o tem ali je presoja vplivov na okolje (PVO) potrebna. Če ni potrebna, so lahko vseeno potrebna mnenja mnenjedajalcev o posegih, ki imajo vpliv na njihovem področju (npr. presoja sprejemljivosti vplivov na naravo). Če je PVO treba izvesti, potem se izvede integralni postopek gradbenega dovoljenja. Več
Pravna podlaga: GZ31., 35., 40. in 43. člen,
ZON101.d, 101.e, 104., 104.a in 105a. člen, Pravilnik o presoji sprejemljivosti vplivov izvedbe planov in posegov v naravo na varovana območja
Pristojni organ: MOP.
Pojasnilo: Zahtevi za gradbeno dovoljenje je potrebno priložiti tudi mnenja mnenjedajalcev. V tem postopku se izvede tudi test sprejemljivosti. Več
Pravna podlaga: GZ43. člen
Pristojni organ: upravna enota ali MOP.
Pojasnilo: gradbeno dovoljenje se lahko izda samo, če nameravana gradnja ne bo škodljivo vplivala na varstvene cilje varovanih območij, če je treba izvesti presojo sprejemljivosti. Več
VKLJUČEVANJE JAVNOSTI IN PRAVNA SREDSTVA
Pravna podlaga: GZ34, 36. in 47. člen smiselno
Pojasnilo: GZ ne določa izrecno možnosti pravnega sredstva zoper predodločbo. Ker pa 34. člen določa smiselno uporabo postopkovnih pravil kot veljajo za izdajo gradbenega dovoljenja, lahko stranski udeleženci uporabijo pravna sredstva – pritožba zoper odločitev upravne enote, oziroma upravni spor zoper odločitev Ministrstva za okolje in prostor.
Zoper odločitev ARSO, da presoja vplivov na okolje ni potrebna, se lahko pritoži nevladna organizacija s statusom delovanja v javnem interesu na področju varstva okolja in prizadeti posameznik. Več
Pravna podlaga: GZ36. do 39. člen in Zakon o splošnem upravnem postopku.
Pojasnilo: stranski udeleženci so lahko lastnik ali imetnik druge stvarne pravice, sosed, oseba, ki izkaže pravni interes, druge osebe, določene z zakonom (npr. društva s statusom delovanja v javnem interesu ohranjanja narave). Svojo stransko udeležbo morajo priglasiti in podati vsebinske argumente. Več
Pravna podlaga: GZ36. in 39. člen in Zakon o splošnem upravnem postopku
Pojasnilo: ustna obravnava se opravi, če stranki udeleženec priglasi svojo udeležbo. Stranski udeleženec ima v postopku enake pravice in dolžnosti kot stranka, zanj torej veljajo procesna pravila Zakona o splošnem upravnem postopku, kolikor GZ ne določa drugače. Z bistvenimi spremembami dokumentacije mora pristojni organ seznaniti stranske udeležence. Več
Pravna podlaga: GZ47. člen
Pojasnilo: zoper odločbo o gradbenem dovoljenju, ki jo izda upravna enota je dovoljena pritožba v roku 8 dni, zoper odločbo, ki jo izda Ministrstvo za okolje, pa upravni spor v roku 30 dni. Obnova postopka s strani stranskega udeleženca, ki mu ni bila dana možnost sodelovanja, pod posebnimi pogoji je možna le, če bi to pripeljalo do drugačne odločitve, v roku 2 mesecev od začetka gradnje. Več
POSTOPEK IZDAJE INTEGRALNEGA GRADBENEGA DOVOLJENJA
POSTOPEK GRADBENEGA DOVOLJENJA
Pravna podlaga: GZ50., 51., 52. in 55. člen
Pristojni organ: Ministrstvo za okolje in prostor (MOP)
Pojasnilo: zahtevo za izdajo gradbenega dovoljenja poda investitor. Zahtevi mora priložiti tudi poročilo o vplivih na okolje, dokumentacija pa mora biti usklajena s tem poročilom. Zahteva za izdajo gradbenega dovoljenja se objavi na portalu e-uprava in v PIS. MOP pošlje zahtevo mnenjedajalcem, da v roku 30 dni izdajo mnenje o sprejemljivosti gradnje in morebitne pogoje za gradnjo in uporabo objekta. Več
Pravna podlaga: GZ52. in 53. člen
Pristojni organ: MOP.
Pojasnilo: ugotovitveni postopek ne more potekati po skrajšanem postopku. Lahko se izvede ustna obravnava, predvsem zaradi neusklajenih in nejasnih mnenj ali udeležbe stranskih udeležencev. Pristojni organ pridobiva mnenja mnenjedajalcev. Več
Pravna podlaga: GZ57. in 43. člen
Pristojni organ: MOP.
Pojasnilo: gradbeno dovoljenje se izda, če so izpolnjeni določeni pogoji in če nameravana gradnja nima pomembnih škodljivih vplivov na okolje. Izdano mora biti izdano v 5 mesecih od popolne vloge. Odločba se v 15 dneh po vročitvi investitorju objavi na portalu e-uprava in v PIS. Več
POSTOPKI VARSTVA OKOLJA
Pravna podlaga: GZ50., 52., 53., 56. in 125. člen; Zakon o varstvu okolja ZVO-153. do 65. člen, Uredba o vsebini poročila o vplivih nameravanega posega na okolje in načinu njegove priprave,
ZON101.d, 101.e, 104., 104.a in 105a. člen, Pravilnik o presoji sprejemljivosti vplivov izvedbe planov in posegov v naravo na varovana območja
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: poročilo o vplivih na okolje mora biti izdelano skladno z ZVO-1, presoja sprejemljivosti vplivov na naravo pa v skladu z ZON. Morebitni čezmejni vplivi se presojajo v skladu z ZVO-1. Več
Pravna podlaga: GZ53. člen, ZON101f. člen
Pristojni organ: vlada RS
Pojasnilo: v primeru negativnih ocen vplivov v okviru presoje sprejemljivosti se opravi postopek prevlade javne koristi. Več
Pravna podlaga: GZ57. in 43. člen
Pristojni organ: MOP
Pojasnilo: gradbeno dovoljenje se lahko izda samo, če nameravana gradnja nima škodljivih posledic za naravo, ukrepe za preprečitev, zmanjšanje ali odpravo škodljivih vplivov na okolje, navedbo morebitnih omilitvenih in izravnalnih ukrepov in odločitve vlade o prevladi javnih koristi. Več
VKLJUČEVANJE JAVNOSTI IN PRAVNA SREDSTVA
Pravna podlaga: GZ55. člen
Pojasnilo: MOP zagotovi javni vpogled v zahtevo za izdajo gradbenega dovoljenja in dokumentacijo, ki se nanaša na predmet izdaje gradbenega dovoljenja, ter omogoči dajanje mnenj in pripomb v roku 30 dni od dneva javne objave na spletnih straneh e-uprave. Več
Pravna podlaga: GZ36., 38., 54. in 55. člen
Pojasnilo: stranski udeleženci so lahko stranki udeleženci rednega postopka gradbenega dovoljenja (lastnik ali imetnik druge stvarne pravice, sosed, oseba, ki izkaže pravni interes, druge osebe, določene z zakonom) in oseba s stalnim prebivališčem na vplivnem območju, druga oseba, ki izkaže, da bi vpliv med gradnjo in potem vplival na njene koristi in pravice, NVO s statusom delovanja v javnem interesu, civilna iniciativa. Stransko udeležbo morajo priglasiti. Več
Pravna podlaga: GZ58. in 47. člen
Pojasnilo: zoper odločbo o gradbenem dovoljenju, ki jo izda upravna enota je dovoljena pritožba v roku 8 dni, zoper odločbo, ki o izda Ministrstvo za okolje pa tožba v upravnem sporu v roku 30 dni. Obnova postopka s strani stranskega udeleženca, ki mu ni bila dana možnost sodelovanja, je pod posebnimi pogoji možna le, če bi to pripeljalo do drugačne odločitve v roku 2 mesecev od začetka gradnje, kar ne velja za nevladne organizacije s statusom delovanja na področju varstva okolja ali ohranjanja narave. Te tudi lahko začnejo upravni spor, če niso sodelovale v postopku. Več
POSTOPEK LOKACIJSKE PREVERITVE
Pravna podlaga: Zakon o urejanju prostora ZUreP-2131. člen
Pristojni organ: občina
Pojasnilo: lokacijska preveritev omogoča prožnost za potrebe konkretne investicije, ko OPN določenih situacij ne predvideva, s tem da se prilagodi in natančno določi obseg in oblika stavbnih zemljišč/dopusti odstopanje od prostorskih izvedbenih pogojev/omogoči začasno rabo prostora. Pobudo poda investitor ali pobudnik začasne rabe prostora, ki pobudi priloži elaborat o skladnosti pobude plačati tudi nadomestilo stroškov občini. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2131. člen
Pristojni organ: občina
Pojasnilo: občina preveri skladnost elaborata z določbami zakona in občinskih prostorskih aktov, pridobi mnenja nosilcev urejanja prostora in v 60 dneh predlaga občinskemu svetu, da s sklepom lokacijsko preveritev potrdi ali jo zavrne. Več
Pravna podlaga: ZUreP-2131., 133. člen
Pristojni organ: občinski svet
Pojasnilo: sklep o lokacijski preveritvi sprejme občinski svet. Sklep se objavi v uradnem glasilu in v PIS. Je podlaga za izdajo predodločbe ali gradbenega dovoljenja in ima o mejeno časovno veljavnost. Več
SODELOVANJE JAVNOSTI IN PRAVNA SREDSTVA
Pravna podlaga: ZUreP-2131. člen
Pojasnilo: Občina pred obravnavo na občinskem svetu javno razgrne pobudo in elaborat najmanj za 15 dni. Lastnike sosednjih zemljišč pisno obvesti o razgrnitvi. V času javne razgrnitve se podajajo pripombe, do katerih občina zavzame stališče, ki je del gradiva za občinski svet. Več
Pravna podlaga: Zakon o splošnem upravnem postopku13. člen
Pojasnilo: zoper sklep o lokacijski preveritvi kot posamičnemu aktu ni možno vložiti pritožbe, je pa pod določenimi pogoji možno začeti upravni spor. Več
POSTOPEK PRESOJE VPLIVOV NA OKOLJE
Pravna podlaga: Zakon o varstvu okolja ZVO-151a in 51b. člen, Gradbeni zakon (GZ) (107. člen), Uredba o posegih v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje; Uredba o vsebini poročila o vplivih nameravanega posega na okolje in načinu njegove priprave
Pristojni organ: ARSO
Pojasnilo: Predhodni postopek je postopek predhodne presoje vplivov na okolje (PVO), v katerem se ugotovi ali bo treba za posamezen poseg izvesti PVO na okolje. Izvede se za posege v okolje, pri katerih se zaradi značilnosti nameravanega posega ali njihove lokacije lahko pričakujejo pomembni vplivi na okolje. ARSO začne postopek na podlagi vloge nosilca nameravanega posega, lahko pa tudi po uradni dolžnosti. Sklep izda v dveh mesecih po prejemu popolne vloge in ga javno objavi. Več
Pravna podlaga: ZVO-153., 54. in 55. člen, GZ107. in 125. člen, Uredba o vsebini poročila o vplivih nameravanega posega na okolje in načinu njegove priprave
Pristojni organ: ARSO ali Ministrstvo za okolje in prostor (MOP)
Pojasnilo: če je potrebno izvesti PVO, mora nosilec nameravanega posega, poleg projekta, zagotoviti tudi poročilo o vplivih izvedbe projekta na okolje. Izdelati ga morajo strokovnjaki, ki izpolnjujejo določene pogoje, določena pa je tudi vsebina poročila o vplivih na okolje, zaradi procesnih razlogov je posebej pomembno vplivno območje. Več
Pravna podlaga: ZVO-157. do 65. člen, GZ57., 107., 112. in 125. člen
Pristojni organ: ARSO ali MOP
Pojasnilo: po izvedeni presoji ARSO pripravi osnutek okoljevarstvenega soglasja (OVS), ki je javno razgrnjen, po končani javni razpravi pa v primeru sprejemljivosti vplivov izvedbe posega na okolje, izda OVS, ki se javno objavi. Če se presoja vplivov na okolje izvaja v okviru integralnega postopka izdaje gradbenega dovoljenja, se ta zaključi z izdajo GD, ki se tudi javno objavi. Več
SODELOVANJE JAVNOSTI IN PRAVNA SREDSTVA
Pravna podlaga: ZVO-151. člen
Pojasnilo: zoper sklep ARSO o tem ali je PVO potrebno izvesti, se lahko, poleg nosilca nameravanega posega, v 15 dneh po objavi pritoži tudi nevladna organizacija, ki ima status delovanja v javnem interesu na področju varstva okolja, pa tudi prizadeta oseba. Pritožba ne zadrži izvršitve sklepa. Več
Pravna podlaga: ZVO-158. in 64. člen, GZ55. in 54. člen
Pojasnilo: javnosti mora biti zagotovljen vpogled v vlogo za pridobitev okoljevarstvenega soglasja (OVS), poročilo o vplivih na okolje in osnutek odločitve o OVS ter omogočeno izražanje mnenj in dajanje pripomb v roku 30 dni. V postopku PVO, ki vodi do izdaje okoljevarstvenega soglasja, lahko v roku 35 dni od objave, priglasijo stransko udeležbo osebe, ki na vplivnem območju stalno prebivajo ali so lastniki ali drugi posestniki nepremičnin in nevladne organizacije s statusom delovanja v javnem interesu na področju varstva okolja. Primerljivo sodelovanje javnosti in stranskih udeležencev omogoča integralni postopek izdaje gradbenega dovoljenja. Več
Pravna podlaga: Zakon o splošnem upravnem postopku, Zakon o upravnem sporu, GZ58,. 50. in 47. člen
Pojasnilo: zoper OVS, ki je izdan po ZVO-1 imajo stranski udeleženci, ki so pravilno priglasili svojo udeležbo, možnost vložitve pritožbe v roku 15 dni, o pritožbi pa odloči MOP. Zoper odločitev MOP je možno vložiti v 30 dneh tožbo na Upravno sodišče (upravni spor). Zoper GD v integralnem postopku izdaje GD pa lahko stranski udeleženci, ki so pravilno priglasili svojo udeležbo (ta pogoj ni nujen za nevladne organizacije s statusom v javnem interesu na področju varstva okolja ali ohranjanja narave), vložijo tožbo na Upravno sodišče v roku 30 dni (upravni spor). Več
POSTOPEK PRESOJE SPREJEMLJIVOSTI
Pravna podlaga: Zakon o ohranjanju narave (ZON) (33., 101d in 101e. člen), Gradbeni zakon GZ112. člen, Pravilnik o presoji sprejemljivosti vplivov izvedbe planov in posegov v naravo na varovana območja
Pristojni organ: ARSO ali Ministrstvo za okolje in prostor (MOP) ali upravna enota
Pojasnilo: presoja sprejemljivosti vplivov posegov v naravo se izvaja v okviru presoje vplivov na okolje (PVO), če pa ta ni potrebna, se izvede v postopku izdaje gradbenega dovoljenja. Če tudi gradbeno dovoljenje ni potrebno, se izvede v okviru izdaje naravovarstvenega soglasja. Več
Pravna podlaga: ZON (101.e, 101f, 102., 105 in 105a. člen), GZ107. in 125. člen, Pravilnik o presoji sprejemljivosti vplivov izvedbe planov in posegov v naravo na varovana območja
Pristojni organ: ARSO ali MOP ali upravna enota
Pojasnilo: presoja sprejemljivosti posega, ki bi lahko pomembno vplival na zavarovano območje, posebno varstveno območje ali potencialno posebno ohranitveno območje po ZON se izvede: 1. v okviru postopka gradbenega dovoljenja (če je potrebno izvesti PVO, se presoja sprejemljivosti izvede integralnem postopek GD), če pa PVO ni potreben, se izda kot mnenje v postopku izdaje »navadnega« GD; 2. če GD ni potrebno, se izda naravovarstveno soglasje, ki lahko pogojuje tudi izvedbo omilitvenih ukrepov. V primeru zavrnitve soglasja se lahko izvede postopek prevlade javne koristi. Več
Pravna podlaga: ZON (104. in 104a. člen), Pravilnik o presoji sprejemljivosti vplivov izvedbe planov in posegov v naravo na varovana območja
Pristojni organ: upravna enota
Pojasnilo: presoja sprejemljivosti se izvede tudi za posege v naravo, ki lahko ogrozijo biotsko raznovrstnost, naravno vrednoto ali zavarovano območje in zanje ni predpisano drugo dovoljenje. V okviru te presoje upravna enota izda naravovarstveno dovoljenje na podlagi pozitivnega mnenja Zavoda RS za varstvo narave, ki vsebuje tudi oceno sprejemljivosti. Več
SODELOVANJE JAVNOSTI IN PRAVNA SREDSTVA
Pravna podlaga: ZON (107. in 137. člen), Zakon o varstvu okolja ZVO-158. in 64. člen, GZ55. in 54. člen
Pojasnilo: glede sodelovanja javnosti pri izdaji naravovarstvenega soglasja ZON nima posebnih določil, razen glede presoje v okviru naravovarstvenega dovoljenja. V postopek lahko priglasijo svojo udeležbo društva, ki imajo status v javnem interesu na področju ohranjanja narave.
Če se izvaja presoja v okviru PVO, lahko stransko udeležbo priglasijo v roku 35 dni od objave osebe, ki na vplivnem območju stalno prebivajo ali so lastniki ali drugi posestniki nepremičnin in nevladne organizacije s statusom delovanja v javnem interesu na področju varstva okolja. Primerljivo sodelovanje javnosti in stranskih udeležencev omogoča integralni postopek izdaje gradbenega dovoljenja. Več
Pravna podlaga: Zakon o splošnem upravnem postopku, Zakon o upravnem sporu, GZ47., 50. in 58. člen
Pojasnilo: zoper naravovarstveno soglasje po ZON imajo stranski udeleženci možnost vložitve pritožbe v roku 15 dni, o pritožbi pa odloči MOP. Zoper odločitev MOP je možno vložiti v 30 dneh tožbo na Upravno sodišče (upravni spor).
Zoper GD lahko stranski udeleženci, ki so pravilno priglasili svojo udeležbo, vložijo pritožbo v roku 8 dni, zoper GD v integralnem postopku pa lahko stranski udeleženci, ki so pravilno priglasili svojo udeležbo (ta pogoj ni nujen za nevladne organizacije s statusom v javnem interesu na področju varstva okolja ali ohranjanja narave), vložijo tožbo na Upravno sodišče v roku 30 dni. Več
Pravna podlaga: ZON (104., 107. in 137. člen), Zakon o splošnem upravnem postopku, Zakon o upravnem sporu
Pojasnilo: pri izdaji naravovarstvenega dovoljenja se zagotovi sodelovanje javnosti, tako da se ta seznani z vsebino vloge in odločbe, na katero se lahko podajajo pripombe v roku 30 dni. V postopek se lahko vključi društvo s statusom delovanja v javnem interesu na področju ohranjanja narave. Kot stranski udeleženec lahko zoper odločbo vloži pritožbo v roku 15 dni. O pritožbi odloči MOP, zoper njegovo odločitev pa je možno v 30 dneh vložiti tožbo na Upravno sodišče. Več
POSTOPEK IZDAJE DOVOLJENJA ZA IED NAPRAVE
Pravna podlaga: Zakon o varstvu okolja ZVO-168. do 7. člen, Uredba o vrsti dejavnosti in naprav, ki lahko povzročajo onesnaževanje okolja večjega obsega
Pristojni organ: ARSO
Pojasnilo: upravljavec mora za obratovanje naprave, v kateri se bo opravljala dejavnost, ki lahko povzroči onesnaževanje okolja večjega obsega, pridobiti okoljevarstveno dovoljenje. Taka naprava lahko začne obratovati le na podlagi pravnomočnega okoljevarstvenega dovoljenja, izpolnjevanje pogojev pa se ugotavlja v postopku izdaje uporabnega dovoljenja po Gradbenem zakonu. Več
Pravna podlaga: ZVO-172. 74., 78a. člen, Uredba o vrsti dejavnosti in naprav, ki lahko povzročajo onesnaževanje okolja večjega obsega
Pristojni organ: ARSO
Pojasnilo: ARSO izda odločbo o OVD v roku 6 mesecev od prejema popolne vloge. OVD določa ukrepe, s katerimi se zagotavlja visoka raven varstva okolja, opredeliti pa se mora opredeliti tudi do posredovanih mnenje in pripomb. ARSO objavi odločbo o OVD ali njegovi spremembi, javnost pa obvešča tudi o rezultatih monitoringov, ki jih določa OVD. Več
SODELOVANJE JAVNOSTI IN PRAVNA SREDSTVA
Pravna podlaga: ZVO-171., 72. in 73. člen
Pojasnilo: ARSO mora zagotoviti javno objavo vloge za pridobitev OVD, pripadajoče zaključke o BAT in v osnutek odločitve o OVD ter omogočiti izražanje mnenj in dajanje pripomb javnosti v roku 30 dni. ARSO mora na primeren način upoštevati prejete pripombe in predloge. Več
Pravna podlaga: ZVO-178a. člen
Pojasnilo: stranski udeleženci, ki so pravilno priglasili stransko udeležbo v postopku, lahko zoper izdano odločbo o OVD vložijo pritožbo v roku 15 dni. O pritožbi odloča Ministrstvo za okolje in prostor. Zoper to odločitev pa je možen upravni spor. Več
POSTOPEK UGOTAVLJANJA ODGOVORNOSTI IN SANACIJE OKOLJSKE ŠKODE
Pravna podlaga: Zakon o varstvu okolja ZVO-1110a do 110c., 100i. člen
Pristojni organ: ARSO
Pojasnilo: kdor povzroči okoljsko škodo, je pod določenimi pogoji dolžan nositi stroške sanacije te škode. Okoljska škoda je škoda povzročena posebnim delom narave: tlom, vodi, zavarovanim živalskim vrstam ter njihovim habitatom in habitatnim tipom. Po načelu »povzročitelj plača« so določeni povzročitelji (pravne osebe) dolžni izvesti preventivne in sanacijske ukrepe. Več
Pravna podlaga: ZVO-1110e, Pravilnik o podrobnejših merilih za ugotavljanje okoljske škode, Uredba o vrstah ukrepov za sanacijo okoljske škode
Pristojni organ: ARSO
Pojasnilo: po prejemu obvestila o okoljski škodi ARSO izvede postopek ugotavljanja odgovornosti za nastanek okoljske škode in odredi izvedbo sanacijskih ukrepov. Več
Pravna podlaga: ZVO-1110e. in 110f. člen
Pristojni organ: ARSO
Pojasnilo: o sanacijskih ukrepih izda ARSO odločbo un poseben sklep o stroških ugotavljanja škode in določanja sanacijskih ukrepov. Vse stroške sanacije in postopka mora plačati povzročitelj škode. Več
SODELOVANJE JAVNOSTI IN PRAVNA SREDSTVA
Pravna podlaga: ZVO-1110g. člen
Pojasnilo: pravne ali fizične oseba, ki so zaradi nastanka okoljske škode prizadete ali bi bila lahko prizadete, in nevladne organizacije s statusom delovanja v javnem interesu na področju varstva okolja imajo pravico, da ministrstvo obvestijo o primerih okoljske škode in zahtevajo, da ministrstvo ukrepa v skladu z določbami glede sanacije okoljske škode. Več
Pravna podlaga: ZVO-1110e. člen
Pojasnilo: prizadete fizične ali pravne osebe in nevladne organizacije, ki imajo status delovanja v javnem interesu na področju varstva okolja lahko sodelujejo v postopku odreditve sanacijskih ukrepov. Več
Pravna podlaga: ZVO-1110e. člen
Pojasnilo: zoper odločitev ARSO v postopku ugotavljanja odgovornosti za okoljsko škodo in odreditve sanacijskih ukrepov je možno začeti upravni spor. Več